6 توصیه بسیار کاربردی در زمینه بازاریابی آنلاین
6 توصیه بسیار کاربردی در زمینه بازاریابی آنلاین
پنج شنبه 26 تير 1399 ساعت 10:40 | بازدید : 162 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

6 توصیه بسیار کاربردی در زمینه بازاریابی آنلاین

 

سال 2020 تاکنون یکی از عجیب ترین سال هایی بوده است که بازاریابان (حداقل در چند سال اخیر) شاهد آن بوده اند! در این سال پدیده ای به نام ویروس کرونا در دنیا ظهور کرد که باعث شد که بسیاری از تجارت ها مجبور شوند برای این که خودشان را نجات دهند؛ دست به یک رقابت تنگاتنگ و سنگین با هم بزنند. بنابراین برای این که تجارت ها بتوانند در این روزگار بقا داشته باشند؛ باید سعی کنند تا به گونه ای "خارج از چارچوب" فکر کنند و از روش هایی برای بازاریابی استفاده کنند که بر اساس چنین تفکری ایجاد شده است. در صورتی که تجارتی نتواند از روش های نوآورانه و جدید استفاده کند؛ احتمال این که در کارش شکست بخورد خیلی زیاد است. بنابراین داشتن چنین تفکری برای تجارت ها خیلی مهم است. در ادامه این مطلب قصد داریم تا 6 توصیه را برای این که چنین روشی را برای بازاریابیتان انجام دهید ارایه کنیم:

1) از محتوای جذاب و منحصر به فرد استفاده کنید.

یکی از مهم ترین پارامترهایی که در بازاریابی محتوایی و بازاریابی آنلاین اثر دارد؛ وجود محتوا است. شما در صورتی که یک محتوایی داشته باشید که برای مشتریان و مخاطبین جذاب باشد؛ احتمال این که تعداد بیشتری از آنها جلب این محتوا شما شوند بیشتر می شود. این در صورتی است که وقتی که محتوای شما برای آنها جذاب نباشد و تنها حالت "معمولی" داشته باشد؛ احتمال این که شما بتوانید از این نوع محتوا استفاده کنید تا تعداد مشتریانتان را افزایش دهید کمتر می شود. بنابراین به عنوان یک نکته مهم باید حتماً موضوع محتوا را درنظر داشته باشید. محتوا را می توان به شیوه های مختلف به گونه ای طراحی کرد که برای کاربران و مشتریان جذاب باشد. به عبارت دیگر برای این که محتوای جذاب برای این افراد تولید کنید می توانید از روش های مختلفی کمک بگیرید. شما باید به محتوا به عنوان یک ابزار بسیار مهم برای تعیین کیفیت بازاریابی خودتان توجه داشته باشید و باید این نکته را هم مدنظر قرار دهید که داشتن یک محتوای باکیفیت می تواند مسیری که تجارت شما به طور کلی طی می کند را تغییر دهد.

بنابراین اولین نکته ای که باید برای بالا بردن کیفیت بازاریابی آنلاین درنظر داشته باشید این است که محتوایی تولید کنید که این محتوا نسبت به محتواهای دیگری که تولید کرده اید جذاب تر باشد و این توانایی را داشته باشد که تعداد کاربران و بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت شما جلب کند. محتوایی که مانند محتوای معمولی مربوط به شرکت های دیگر باشد چنین حالتی را نخواهد داشت و بنابراین شما با این محتوا نمی توانید به جایی برسید و تغییر زیادی در کیفیت بازاریابی آنلاینتان نخواهید داد!

2) بازاریابی به شیوه "افراد خرده-تاثیرگذار" (micro-influencer) را فراموش نکنید.

بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار(Influencer) به این صورت است که شما سعی می کنید تا با افرادی که دارای معروفیت زیادی هستند ارتباط برقرار کنید و برند خودتان را به آنها معرفی کنید و همچنین محصولاتی را که ممکن است به فروش برسانید به آنها معرفی می کنید و در نهایت از آنها می خواهید که در تبلیغ کردن برند شما به شما کمک کنند. البته بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار ممکن است برای شما مشکلاتی داشته باشد. از جمله این که ممکن است شما برای پیدا کردن این افراد کمی مشکل داشته باشید و نتوانید این افراد را پیدا کنید. مشکل دیگر این است که شما ممکن است حتی وقتی که این افراد را هم پیدا کردید نتوانید آن طور که باید و شاید توجه شان را به خودتان جلب کنید. بنابراین می توانید به جای استفاده از این روش، از روش دیگری به نام بازاریابی با استفاده از افراد خرده تاثیرگذار استفاده کنید. بنابرین یکی دیگر از نکته هایی که شما می‌توانید به هنگام بالا بردن میزان کیفیت بازاریابی به آن توجه داشته باشید این است که بازاریابی افراد خرده-تاثیرگذار را درنظر بگیرید. این افراد به اندازه کافی طرفدار دارند که می توانند تجارت شما را به پیروزی برسانند و در عین حال به این اندازه هم طرفداران کمی دارند که معاشرت داشتن با این افراد برای شما آسان باشد. بنابراین شما می توانید بسیار راحت تر از افرادی تاثیرگذار با این افراد ارتباط برقرار کنید. همچنین وقتی که با این افراد ارتباط برقرار کردید احتمال این که بتوانید این افراد را بیشتر جلب خودتان کنید بیشتر می شود. بنابراین این روش می تواند برای تجارت های جدید یک روش مناسب برای بالا بردن کیفیت تجارت آنلاین باشد.

3) استفاده از پلتفرم های شبکه های اجتماعی که کمتر کسی از آنها استفاده می کند

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش کاری کنید که کیفیت بازاریابی آنلاین شما ارتقا پیدا کند این است که سعی کنید تا از پلتفرم های شبکه های اجتماعی استفاده کنید که دیگران از آن استفاده نمی‌کنند. از زمانی که بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی وارد کار شده است؛ معمولاً اکثر توجه ها به استفاده کردن از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر و اینستاگرام معطوف شده است. این در صورتی است که بسیاری از شبکه های اجتماعی هستند که شما می توانید از آنها استفاده کنید ولی معمولا کسی به آنها توجه نمی کند. به عنوان مثال شبکه های اجتماعی مانند اسنپ چت، پاینترست، ردیت و غیره وجود دارند که شما می توانید از آنها به عنوان یک ابزار مناسب برای بازاریابی آنلاین استفاده کنید و این در صورتی است که بسیاری از افراد از این شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنند. بنابراین وقتی که صحبت از کمپین های بازاریابی می شود؛ شما می توانید بازاریابی مدرن با استفاده از شبکه های اجتماعی را که کمتر کسی به آن توجه می کند درنظر بگیرید. شما باید "خارج از چارچوب" فکر کنید و به همان روشی که همه شرکت ها و تجارت ها و بازاریابان بازاریابی می کنند، بازاریابی نکنید. باید قدری متفاوت باشید و از این متفاوت بودن نترسید. این که هیچ کسی با استفاده از شبکه اجتماعی پاینترست بازاریابی نمی کند به این معنی نمی باشد که شما هم نمی توانید با استفاده از این شبکه اجتماعی بازاریابی کنید! بلکه شما می توانید با استفاده از این شبکه بازاریابی کنید و به دیگران هم ثابت کنید که می توان از این روش برای بازاریابی استفاده کرد!

4) سعی کردن در ایجاد یک ارتباط برابر با افراد دیگر

یکی دیگر از روش‌هایی که شما می توانید با استفاده از این روش کیفیت بازاریابی را افزایش دهید؛ برقراری یک ارتباط گرم و صمیمی با مشتریان است. در صورتی که شما نتوانید با مشتریانی که دارید یک رابطه ای گرم و صمیمی برقرار کنید؛ احتمال این که تعداد مشتریانتان افزایش پیدا کند خیلی کم می شود و برعکس؛ در صورتی که با آنها رابطه ای گرم و صمیمی داشته باشید؛ احتمال این که تعداد مشتریانتان افزایش پیدا کند زیاد می شود. شما باید کاری کنید که این مشتریان احساس کنند که شما تنها یک برندی نیستید که می خواهید محصولات خودش را به آنها بفروشد؛ بلکه شما یک "دوست" برای آنها هستید که به آنها کمک می کنید تا کارشان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. در صورتی که شما کاری کنید که چنین احساسی برای این افراد پیش بیاید؛ آن گاه می توانید انتظار داشته باشید که شانسی که آنها هم شما را دوست داشته باشند و بخواهند که از شما خرید کنند خیلی زیاد می شود. بنابراین این که یک رابطه دوستانه به آنها برقرار کنید یکی از مهم ترین تکنیک هایی است که باید برای انجام کار در دسترس داشته باشید. شما باید شانس این که مشتریان به تجارت شما روی بیاورند را بیشتر کنید و این کار را تنها می توانید در صورتی انجام دهید که با آنها یک رابطه عاطفی و گرم و صمیمانه ایجاد کرده باشید. افرادی که شیوه بازاریابی شما را می بینند؛ وقتی که شما حقیقتا آنها را دوست داشته باشید و آنها را درک کنید؛ شما را به عنوان برندی که دوستشان دارد ومی خواهد راحتی و آرامش آنها را در اولویت قرار دهد درنظر خواهند گرفت.

5) استفاده از پادکست ها را فراموش نکنید.

یکی از مهم ترین کارهایی که باید در این زمینه انجام دهید این است که از پادکست ها استفاده کنید. درست است که نوشتار و متن توانایی زیادی برای جلب کردن مشتریان دارد اما این بدان معنی نمی باشد که شما استفاده کردن از پادکست ها را نادیده بگیرید. شما باید از پادکست ها استفاده کنید و همیشه این نکته را درنظر داشته باشید که در صورتی که می خواهید بازاریابیتان تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد؛ بهتر است که اهمیت استفاده از فایل های صوتی و پادکست ها را نادیده نگیرید. وقتی که شما از پادکست ها استفاده می کنید می توانید ارتباط نزدیک تر و صمیمانه تری را با افرادی که قرار است تبدیل به مشتریان شما شوند برقرار کنید و بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که کارتان با دقت و کیفیت بیشتری انجام شود. در صورتی که وقتی که از پادکست ها استفاده نمی کنید؛ احتمال موفقیت شما (مخصوصا در دنیای امروز که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت کردن است و تکنولوژی جدید این امکان را برای شما فراهم می کند که از روش های متنوع بازاریابی محتوایی استفاده کنید) کمتر می شود. برای استفاده کردن از پادکست ها می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. این روزها استفاده کردن از پادکست روز به روز در حال افزایش می باشد و با استفاده از تکنولوژی های جدید می توان کاری کرد که شما بسته به تجارتی که دارید؛ از پادکست ها استفاده بیشتری بکنید. بنابراین استفاده از پادکست ها یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید درنظر داشته باشید. امروزه شرکت های بزرگ مانند گوگل هم از این روش برای انجام کار بازاریابی استفاده می کنند و سعی می کنند تا تبلیغات خودشان را به این شیوه به انجام برسانند.

6) استفاده از بازاریابی ویدیویی را فراموش نکنید

تعداد افرادی که به صورت آنلاین ویدیو تماشا می کنند در سال های اخیر چندین برابر شده است. این روزها استفاده از ویدیو برای بازاریابی کردن روز به روز در حال افزایش می باشد و بنابراین افرادی که می خواهند بازاریابیشان را به صورت باکیفیتی انجام دهند باید حتما از ویدیو به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده کنند. بنابراین شما هم در صورتی که می خواهید بازاریابی جذاب تری داشته باشید حتماً باید از بازاریابی با استفاده از ویدیو استفاده کنید. انجام این نوع بازاریابی دارای مزیت های زیادی است از جمله این که شما با استفاده از این نوع بازاریابی توانایی این را خواهید داشت تا مطالب را به صورت مهیج تری به کاربران انتقال دهید تا آنها هم بتوانند بهتر از گذشته مطالب شما را درک کنند. همچنین وقتی که شما به جای این که به صورت متن محتوا بفرستید؛ محتوایی ویدیوی برای آنها پست می کنید؛ این امکان را خواهید داشت تا با آنها یک ارتباط صمیمانه تری برقرار کنید. ارتباطی که برقرار کردن آن با استفاده از متن ممکن نمی باشد.

این روزها تمام شبکه های اجتماعی این قابلیت را دارند که شما می توانید در آنها ویدیو آپلود کنید. بنابراین شما می توانید تبلیغات ویدیویی خودتان را در این شبکه های اجتماعی آپلود کنید. همچنین "یوتیوب" نیز یکی از مهم ترین وب سایت هایی است که شما می توانید برای آپلود کردن ویدیوها از آن استفاده کنید. بازاریابی با استفاده از یوتیوب یکی از بهترین روش هایی است که برای بازاریابی استفاده می شود و شما می توانید با استفاده از این روش بازاریابی به نتیجه های موفقیت آمیزی برسید. بنابراین استفاده کردن از ویدیوها به عنوان روشی مهم برای بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز یکی از مهم ترین کارهایی است که شما به عنوان یک بازاریاب می توانید به منظور بالا بردن کیفیت بازاریابی خودتان انجام دهید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 107
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 133
:: بازدید ماه : 107
:: بازدید سال : 1314
:: بازدید کلی : 5814